بیمه خود اختیاری تامین اجتماعی

بیمه خود اختیاری تامین اجتماعی

در صورتی که سن متقاضی در زمان تقاضا بیش از ۵۵ سال باشد بایدمعادل مدت مازاد سنی،سابقه حق بیمه را بپردازد.درصد حق بیمه متقاضیان بیمه اختیاری ۲۶ درصد دستمزد و حقوق توافق شده است. بیمه اختیاری بر اساس حق بیمه مذکور کلیه تعهدات بیمه ای را شامل می شود. متقاضیان بیمه اختیاری می توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه را خود مشخص کنند، برای این منظور باید آن را بین حداقل و حداکثر دستمزد هر سال تعیین کنند

شفقنا- بهره مندی از بیمه به معنای تضمین حداقلی از رفاه است. از این رو انتظار می رود که ارزان و قابل دسترس باشد؛ اما بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی فاقد این ویژگی کلیدی است.

نظام های رفاه و تامین اجتماعی در صدسال گذشته مانند گسل های زمین و لایه های رویین و زیرین خاک دچار تغییر و تحول شده اند. برخی جوامع آنقدر در این زمینه متحول شده اند که زمانی که از کیفیت کار آنها می شنویم، انگشت به دهان می مانیم و می گوییم: ما کجا، آنها کجا!

به گزارش شفقنا به نقل از ایلنا، به تعبیر اقتصاددان آمریکایی داگلاس نورث در جوامع توسعه یافته که نظم با دسترسی باز اقتصادی و اجتماعی در آنها مستقر شده نظام های رفاه تکامل یافته اند. شهروندان این جوامع در اندیشه حداکثرسازی رفاه هستند؛ اما در برخی دیگر از کشورها که نظم در سطح دسترسی محدود اقتصادی و اجتماعی باقی مانده، شهروندان تنها در اندیشه گذران معیشت و سیر نمودن شکم خود با حداقل دستمزد هستند. به همین خاطر در ظرف ذهنی محدود ما (مردم و مسئولان) توسعه رفاه و نظام تامین اجتماعی جایی ندارد یا ابتر مانده است.

در ایران سازمان تامین اجتماعی به تنهایی مسئولیت دارد تا نظام تامین اجتماعی باکیفیتی را مستقر و به بیمه شدگان خود که بیشتر شامل کارگران و بازنشستگان می شود، عرضه کند؛ این در حالی است که اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمین اجتماعی را حقی همگانی دانسته و تاکید کرده است: دولت مکلّف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند .

بر همین بستر سازمان تامین اجتماعی خدمات ۱۸ گانه ای را ارائه می کند؛ شامل مقرری بیکاری، غرامت از کارافتادگی و ایام بیماری، مستمری بازماندگان و . بسته کامل این خدمات در اختیار بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد. افرادی که خویش کارفرما هستند و حداقل ۳۰ روز سابقه بیمه پردازی دارند می توانند خود را ذیل آیین نامه ادامه بیمه پردازی به صورت اختیاری یا به صورت مصطلح آن بیمه اختیاری بیمه کنند و از بیشتر این خدمات ۱۸ گانه مانندِ مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی، فوت و تعهداتی شامل درمان، هزینه های پروتز و اروتز و هزینه کفن ودفن بهره مند شوند.

با بیمه اختیاری تامین اجتماعی بیشتر آشنا شوید

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی بیمه تامین اجتماعی شامل گروه های مختلف اجتماعی است که به تدریج تحت پوشش خدمات و حمایت های خاص آن قرار گرفته و می گیرند.
قانون تامین اجتماعی این قابلیت را دارد که افرادی را که مشمول هیچ بیمه ای نیستند،تحت پوشش قرار دهد.در این چارچوب بیمه بر اساس قانون تامین اجتماعی به دو دسته عمده تقسیم می شود:

بیمه اجباری: بیمه اجباری شامل کلیه مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه ها،کارخانه ها و شرکت ها مشغول به کارند. بیمه های خویش فرما: بیمه خویش فرما به دو دسته تقسیم می شود: ۱. بیمه اختیاری ۲. بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند.متقاضی این نوع بیمه،مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می شود و موظف است خود،حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت کند.

متقاضیان بیمه اختیاری که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه (بیمه اجباری) دارند می توانند به انتخاب خود دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه را بین حداقل و حداکثر دستمزد هرسال تعیین کنند. در سال ۹۸ حداقل دستمزد ۱ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین شد که نسبت به سال گذشته، ۳۶.۵ درصد افزایش یافت. مطابق قانون تامین اجتماعی ۲۷ درصد دستمزد مبنا (حداقل دستمزد) باید به عنوان حق بیمه توسط متقاضی بیمه اختیاری پرداخت شود. با در نظر گرفتن حداقل دستمزد سال جاری، افرادی که تازه می خواهند برای خود بیمه اختیاری را برقرار کنند، باید برای ماه های ۳۰ روزه ۴۹۱ هزار و ۴۶۹ تومان و ۴ ریال و برای ماه های ۳۱ روزه ۵۰۷ هزار و ۸۵۱ تومان و ۷ ریال را به سازمان تامین اجتماعی به عنوان حق بیمه پرداخت کنند.

بر همین قاعده فردی که در سال ۹۷ کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشت؛ می توانست برای بهره مندی از خدمات بیمه اختیاری، برابر ۲۷ درصد حداقل دستمزد سال ۹۷ (۱ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان) را به عنوان کفِ حق بیمه انتخاب و پرداخت کند.

افرادی هم که بیش از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند باید میانگین مبنای پرداخت حق بیمه آخرین ۳۶۰ روز قبل از تاریخ ثبت تقاضای بیمه ادامه به صورت اختیاری را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند؛ البته مشروط به این است که مبلغ مزبور کمتر از حداقل دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه زمان تقاضا نباشد. در هر دو این موارد حداقل دستمزد سال تقاضا مبنای محاسبه حق بیمه قرار می گیرد؛ اما این به آن معنا نیست که فردی که در سال ۸۷، ۲۷ درصد از دستمزد مبنا را به عنوان حق بیمه پرداخت می کرد، باید تا زمان بازنشستگی همین میزان را پرداخت کند؛ چرا که نه از لحاظ محاسبات اکچوئری چنین چیزی عقلانی است و نه اینکه اصلا به نفع بیمه شده است؛ چراکه در هنگام بازنشستگی مستمری بسیار پایینی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کند.

درصورت عدم پرداخت حق بیمه در موعد مقرر قرارداد بیمه او باطل می شود و متقاضی موظف است در چارچوب ضوابط مجددا درخواست خود را ارائه کند.البته متقاضی بیمه اختیاری می تواند برای انعقاد بیمه اختیاری با سازمان وکیل بگیرد.
در متن وکالت نامه باید دقیقا موضوع وکالت مبنی بر انعقاد قرارداد بیمه اختیاری ذکر شود و قراردادهای وکالتی که به صورت کلی تنظیم شده باشند در این خصوص فاقد اعتبارند.
سازمان تامین اجتماعی از زمان ثبت تقاضای بیمه اختیاری در دفتر شعبه موظف است حداکثر ظرف دو ماه موضوع را بررسی و استحقاق یا عدم استحقاق را کتبا به متقاضی اعلام کند.
در صورت وجود شرایط سنی و سابقه انعقاد قرارداد بیمه اختیاری،متقاضی و افراد تحت تکفل برای معاینه پزشکی به پزشک معتمد سازمان معرفی می شوند.
متقاضیانی که هنگام ارائه تقاضا بیشتر از نه ماه از قطع پرداخت حق بیمه آن ها نگذشته باشد از انجام معاینات پزشکی معاف هستند.
چنانچه بیمه شدگان اختیاری با اشتغال در کارگاه های مشمول قانون کار و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه اجباری قرار بگیرند یا مشمول صندوق های بیمه ای دیگر شوند موظف اند آن را کتبا به اطلاع سازمان برسانند تا برای قطع بیمه اختیاری آنان اقدام شود؛در غیر این صورت حق بیمه های دریافتی پس از کسر هزینه های اداری مربوط مسترد می شود و سابقه ایجادشده حذف می گردد.

شرایط بیمه اختیاری

کسانی می توانند بیمه اختیاری شوند که دارای شرایط زیر باشند:

داشتن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشتن حداکثر ٥٠ سال سن (مرد و زن) در صورتی که سن متقاضی در زمان تقاضا بیش از ۵۵ سال باشد باید،معادل مدت مازاد سنی،سابقه حق بیمه را بپردازد.

به هر ترتیب این سازمان با در نظر گرفتن میزان افزایش دستمزد مبنا در هر سال، میزان دستمزد مبنا در سال تقاضا، تعداد سال های بهره مندی افراد از بیمه اجباری و میانگین پرداخت حق بیمه آخرین ۳۶۰ روز قبل از تاریخ ثبت تقاضا، میزان حق بیمه افراد را در ادامه بیمه پردازی به صورت اختیاری تعیین می کند. در واقع هرچه سابقه بیمه پردازی اجباری متقاضیان بیشتر باشد، حق بیمه کمتری در زمان برقراری بیمه اختیاری به نسبت افرادی که سابقه بیمه اجباری کمتری دارند، پرداخت می کنند.

آن دسته هم که در آخرین ۳۶۰ روز قبل از تاریخ ثبت تقاضا به نسبت دستمزدهایشان حق بیمه بیشتری پرداخت کرده باشند، هم از این مزیت برخوردار می شوند. البته مشروط بر اینکه دستمزدهایشان توسط کارفرما به درستی در لیست بیمه عنوان شده باشد؛ چراکه در صورت احراز زد و بند میان کارفرما و بیمه شده، سوابق بیمه ای متقاضی بیمه ادامه به صورت اختیاری مخدوش می شود.

حق بیمه بالا و خدماتی که راضی کننده نیست

با همه اینها بیمه شدگانی که از مزیت های نام برده بهره مند هستند هم تاکید دارند که میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنند، به نسبت درآمدهایشان بالاست. کاهش بیش از ۷۰ درصد از قدرت خرید دستمزد که از بالا رفتن هزینه های سبد معاش خانوار نشات می گیرد، پرداخت حق بیمه ۴۰۰ تا بیش از ۵۰۰ هزار تومانی را به سازمان تامین اجتماعی غیرعقلانی جلوه می دهد.


درصد حق بیمه اختیاری

درصد حق بیمه متقاضیان بیمه اختیاری ۲۶ درصد دستمزد و حقوق توافق شده است.بیمه اختیاری بر اساس حق بیمه مذکور کلیه تعهدات بیمه ای را شامل می شود.
بیمه شدگان اختیاری که قبلا با بیمه های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی مشمول بیمه بوده اند،از تاریخ ۱/۱/۸۶ با بیمه ۲۶ درصدی تطبیق یافتند و در برابر تعهدات مذکور بیمه کامل خواهند بود.
علاوه بر حق بیمه فوق دولت نیز پرداخت ۳ درصد از حق بیمه را طبق قانون تامین اجتماعی(ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی)متعهد شده است.
باید توجه داشت که مسئول پرداخت حق بیمه در بیمه های اختیاری،خود شخص بیمه شده است.

مبنا و نحوه محاسبه حق بیمه در بیمه های اختیاری

متقاضیان بیمه اختیاری می توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه را خود مشخص کنند، برای این منظور باید آن را بین حداقل و حداکثر دستمزد هر سال تعیین کنند.
بیمه شدگان اختیاری می توانند با ارائه درخواست،هر دو سال یکبار، دستمزد مبنای محاسبه حق بیمه ماهانه خود را ۱۰ درصد افزایش دهند.

مبنای پرداخت حق بیمه برای افرادی که بیش از ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند عبارت است از میانگین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آخرین ٣٦٠ روز قبل از تاریخ تقاضا مشروط براینکه کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در زمان تقاضا نباشد. و برای افرادی که کمتر از ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به انتخاب متقاضی بین حداقل و حداکثر دستمزد شاغلین خواهد بود.

مهلت و نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری تامین اجتماعی

بیمه شدگان اختیاری موظف اند حق بیمه خود را حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد به شعبه تامین اجتماعی پرداخت کنند،در غیر این صورت قرارداد منعقدشده از اولین روز ماهی که حق بیمه پرداخت نشده لغو می شود و ادامه بیمه موکول به درخواست جدید خواهد بود.
اولین پرداخت حق بیمه باید همزمان با انعقاد قرارداد صورت گیرد. مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا آخرین روز ٢ ماه بعد خواهد بودو در غیر این صورت قرار داد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه ( اولین ماهی که حقق بیمه آن پرداخت نشده است) لغو و ادامه بیمه موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان وانعقاد قرار دادمجددخواهد بود.

نحوه ارائه درخواست و عقد قرارداد بیمه اختیاری

متقاضی بیمه اختیاری باید با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی که سوابق پرداخت حق بیمه در آن متمرکز است،فرم مربوطه را دریافت و تکمیل کند،سپس آن را همراه یک قطعه عکس و رسید اخذشده از شعبه ارائه کند.
پس از انجام اقدامات فوق، شعبه موظف است حداکثر ظرف دوماه از تاریخ ثبت درخواست در دفتر شعبه،وضع متقاضی را از نظر استحقاق یا عدم استحقاق او بررسی و نتیجه را اعلام کند.
بررسی شعبه شامل سن ،سابقه، معرفی به کمیسیون پزشکی و دریافت نتیجه و سایر مراحل اداری است. چنانچه متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شد باید حداکثر ظرف بیست روز از تاریخ اعلام آن برای انعقاد قرارداد به شعبه مراجعه کند و حداکثر ظرف ده روز پس از انعقاد قرارداد بیمه اختیاری،حق بیمه را از تاریخ درخواست به صورت یکجا پرداخت نماید.

تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان اختیاری

بیمه شدگان اختیاری خدمات زیر را دریافت خواهند کرد:

مستمری بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی خدمات درمانی هزینه کفن و دفن همانند بیمه شدگان اجباری وسایل کمک پزشکی،همانند بیمه شدگان اجباری کمک هزینه ازدواج،ازکارافتادگی جزئی،غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و بیمه بیکاری شامل بیمه شدگان اختیاری نمی شود؛زیرا این بیمه شدگان دارای کارفرما نیستند همچنین در کارگاه های مشمول قانون کار اشتغال ندارند و خود مستقیما خواهان ادامه بیمه به طور اختیاری هستند.

به غیر از موارد فوق شرایط مربوط به برخورداری از خدماتی از قبیل بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی غیرناشی از کار، مستمری بازماندگان و همانند بیمه شدگان اجباری است.

سئوال: آیا کسی که قبلا بیمه اختیاری بوده و حالا در شهر یا محل دیگری زندگی می کند و می خواهد خود را بیمه کند باید برای بیمه مجدد به شعبه یا شهر قبلی خود مراجعه کند؟
پاسخ: با توجه به اصلاحات جدید در این زمینه، دیگر نیازی به مراجعه به شهر یا شعبه قبلی نیست و متقاضی می تواند در شعبه محل یا شهر اقامت خود بیمه اختیاری درخواست کند.

سئوال: پدر من کارگر است، بالای ۶۰ سال سن دارند و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست. آیا راهی برای بیمه کردن ایشان وجود دارد؟
پاسخ: با توجه به اینکه ایشان سابقه بیمه ای ندارند و سنشان نیز بالاست، نمی توانند بیمه خویش فرما شوند. تنها در صورتی که در کارگاهی مشغول به کار شوند تا حق بیمه ایشان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

سئوال: همسر من کارت پایان خدمت ندارد و متولد ۱۳۶۱ است. ایشان مشغول به کار آزاد هستند و تا به حال تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند. به نظر شما برای استفاده از تسهیلات بازنشستگی و ، از چه طریق می توانند بیمه شوند؟ در ضمن من مشغول به کارم و جداگانه تحت پوشش بیمه اجباری هستم.
پاسخ: بیمه نیازی به کارت پایان خدمت ندارد، ولی قرارداد کار با کارت پایان خدمت منعقد می شود؛ چراکه در غیر این صورت برای کارفرما مسئولیت دارد. همسر شما می تواند خود را بیمه خویش فرما کند، یعنی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد.

سئوال: آیا کلیه متقاضیان بیمه اختیاری می توانند دستمزد مبنای حق بیمه را خود انتخاب کنند؟
پاسخ: تعیین دستمزد مبنای حق بیمه برای متقاضیانی که بیش از ده سال سابقه بیمه ای دارند بر اساس میانگین آخرین ۳۶۰ روز کارکرد بیمه آنان صورت می گیرد.


نظر کاربران

میلاد هادی
20 اسفند 1399
سلام وقت بخیر .در بیمه اختیاری بعد از واریز ماه اول مثلا در بهمن ماه .واریزی اسفند ماه رو میتونیم 2ماه بعد پرداخت کرد و اینکه هر ماه این امکان هستش و جریمه ای در کار نیست
محمدمهدى يزدانيان
16 فروردین 1400
حق بيمه خوداختيارى ساليانه
محمدی
16 تیر 1400
سلام بیمه شخص مباشر مغازه اجباری هست یا اختیاری...صاحب پروانه کسب در مغازه کارنمیکند ودر شهر دیگری زندگی میکندوکلیه اختیارات مغازه رابه مباشر که من هستم واگذار کرده است
رضا امامی
09 مرداد 1400
سلام ودرود سوالم نحوه پرداخت مستمری بعد از سی سال چگونه وباچه نسبتی از ۱۲ و۱۴ و۲۷ درصد پرداخت میشود
نارنج خداداده
20 مرداد 1400
شوهرمسابقه۲سال بیمه‌ ای مشاغل آزاد رادان حالا ۸ماه بیمه‌ ای اختياري شدن‌ اگر فوت‌ شوند ازاتفاق آیا مستمري به‌ همسر و فرزندان تعلق می‌گیرد
افکاری
17 شهریور 1400
سلام ۱۵ سال مشعول در شرکت بوده و سابقه بیمه داشتم ۴ سال بیمه خوداختیاری کردم چون شرایط رفتن سر کار را نداشتم الان اگر یک سال سر کار بروم و از طریق شرکت بینه بشوم امکان بازنشستگی را دارم؟ ۲۰ سال و ۴۸ سال سن
محتشمی
30 مهر 1400
سلام وقت بخیر، بیمه از کار افتادگی کلی چه تفاوتی با از کار افتادگی داره؟ برادر من سابقه ۶ سال پرداخت بیمه اختیاری رو داره میخواستم ببینم اگر از کار افتادگی کلی به بیمه ثابت بشه شرایطش(حقوق و دستمزد) به چه صورت میشه؟
آیدا
07 آبان 1400
سلام من 47 سال دارم ..11 سال بیمه اجباری بودم بعد از بیکار شدن بیمه خوداختیاری ادامه دادم ....الان 19 سال بیمه هستم ..میخواهم خودم رو با 20 سال بازنشسته کنم ...ایا میتوانم ؟....اگر جواب نه هست باید چکار کنم
جمشید یاری فرد
08 آبان 1400
سلام من 30سال،سابقه پرداخت بیمه اختیاری دارم باسن 47دستمز د حداقل 3،100،000میتونم حق بیمه پرداختی بیشتر داشته باشم و دریافتی بیشتر حرف من این که حق بیمه دوبرابر بدم و حقوق دریافتی دو برابر داشته باشم
علی محمودی
18 آبان 1400
بیمه تامین اجتماعی اختیاری
سعیده ابراهیمی
29 آبان 1400
سلام خسته نباشید همسر من از کار افتاده کلی بالای 66درصد است وسیزده سال سابقه بیمه دارد از تاکسیرانی واز سال 99 به صورت بیمه اختیاری بیمه شده اکنون چه مقدار حقوق برای ایشان تعیین میشود
ابوسعید
30 آبان 1400
فرق بین بیمه مشاغل آزاد که حق بیمه آن مبلغ 490000تومان است با بیمه اختیاری که حق بیمه آن 890000تومان می‌باشد ، چیست؟
محمد مردانه
08 آذر 1400
بین فردی که ۲۵ سال بیمه اختیاری پرداخت کرده با فردی که ۳ سال آخر دوره ۳۰ ساله رو بیمه اختیاری پرداخت کرده و مابقی بیمه اش ۱۴ درصد بوده در میزان حقوق بازنشستگی تفاوت هست؟
بهرام
22 آذر 1400
سلام من ۱۴ سال سابقه بیمه دارم الان هم بیمه اختیاری میریزم طی این مدت تقریبا ۳ سال نتونستم واریز کنم اون هم سالی چند ماه ایا میتونم الان این سه سال را یکجا پرداخت کنم
صابر ملکی
05 اسفند 1400
تا کی داده شده
رضا احمدی
15 اسفند 1400
سلام خسته نباشین من قبلا بیمه گارگران ساختمانی پرداخت میکردم امسال عمل جراحی شدم دکتر گفت تا ۸ ماه کارنکن بازرس بهم زنگ زد گفت کار میکنی منم گفتم نه رفته بیمه منو جلوشو گرفته امروز رفتم اداره بهم گفتن تو باید بیمه اختیاری پرداخت کنی
Ali
21 فروردین 1401
سلام پدر من خرداد ۱۴۰۱ شصت سالش تموم میشه، از سال ۹۴ تا الان بیمه اختیاری بوده و حدود چهار سال هم بیمه نانوایی داشتن، تقریبا یازده سال و دو ماه سابقه دارن، میخواستم ببینم بخوام با شصت سال بازنشست بشه چقدر حقوق میگیره
جمشید ارام
02 اردیبهشت 1401
باسلام من سی سال سابقه بیمه اختیاری دارم ،۲۷ درصد ،حقوق بازنشستگی من چقدر میشه؟
رضا گودرزی
24 اردیبهشت 1401
من هیچ جا ازنهادهای دولتی خصوصی کارگاهی بیمه نیستم وازاد کار میکنم بیست وسه سالم هست اگه بخواهم بیمه اختیاری بگیرم که بازنشتگی وامتیازات دیگه راشامل بشه به کجا باید مراجعه کنم وثبت ونام کنم ممنون
علی صابرمند
27 اردیبهشت 1401
با سلام و احترام. در بیمه اختیاری ۲۷ درصدی آیا غرامت دوران بیماری به بیمه شده پرداخت می‌شود؟؟؟
منصور نظری
16 خرداد 1401
دستمزد منصور نظری در سال جدید چقدر است
مهری زعفری
03 مرداد 1401
من حدود ده ساله که بیمه زنان خانه دار هستم وبا سن ۵۲ سال دیگه توان ادامه دادن بیمه رو ندارم لطفا راهنماییم کنید چ کار کنن
محمد حمزه
12 مرداد 1401
ایابا۶۰سال سن و۲۰سال سابقه میتوان بازنشست شد
مهری کیان راد
24 مرداد 1401
بیمه مشاغل آزاد حقوق بازنشتگی بیشتری دارد یا بیمه اختیاری
مهشید کشاورز
03 شهریور 1401
سلام من ۲۸ سال دارم و تحت پوشش بیمه اجباری نیستم و میخام بیمه خویش فرما کنم چی کار باید کنم ؟؟
علی
12 شهریور 1401
سلام من۵۵ سال سن دارم و ۲۲ سال بیمه اختیاراتی تونم درخواست بازنشستگی بدم حداقل حقوقم چقدرمیشه
مرضیه
18 شهریور 1401
سلام من سه سال بیمه اجباری داشتم و الان میخوام بیمه اختیاری بریزم منظور از این که میگن بیمه اختیاری سرانه درمان ندارد یعنی چه؟
داود زارع
21 شهریور 1401
سلام من ۳۸ سال سن دارم ۷سال سابقه بیمه روستایی .۵ سال سابقه بیمه اختیاری ایا بصرفه هست من ۷سال سابقه روستایی رو به بیمه اختیاری تبدیل کنم در صورتی که الان باید مبلغ ۷۰ میلیون پول بدم .تاثیری برا بازنشستگی داره ؟
داود زارع
21 شهریور 1401
سلام من ۳۸ سال سن دارم ۷سال سابقه بیمه روستایی .۵ سال سابقه بیمه اختیاری ایا بصرفه هست من ۷سال سابقه روستایی رو به بیمه اختیاری تبدیل کنم در صورتی که الان باید مبلغ ۷۰ میلیون پول بدم .تاثیری برا بازنشستگی داره ؟
داود زارع
22 شهریور 1401
سلام من ۳۸ سال سن دارم ۷سال سابقه بیمه روستایی .۵ سال سابقه بیمه اختیاری ایا بصرفه هست من ۷سال سابقه روستایی رو به بیمه اختیاری تبدیل کنم در صورتی که الان باید مبلغ ۷۰ میلیون پول بدم .تاثیری برا بازنشستگی داره ؟
حسین موفق
22 شهریور 1401
من از سال ۸۲تا سال ۸۸ پیش پسر خاله ام گار کردم منتهی ایشان فقط یکماه برایم بیمه رد کرده ،بعد از ۸۸ خودم ،خودم را بیمه اختیاری کردم،شش ماه ریختم بعدش به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق بیمه ،بیمه ام قطع ،بعد هشت سال مجددا خودم را با قرارداد مجدد اختیاری کردم،شرایط سالهایی که نتونستم بریزم و قطع رابطه شده ،و اینکه پسر خاله ام حق بیمه ام را رو نکرده مجددا میتوانم با پرداخت مبلع غرامت و حق بیمه سنوات قبلی ،همه سالهای نریخته شده را جز سابقه ام داشته باشم ممنون میشم راهنمایی ام کنید
بهنام توکل
25 شهریور 1401
سلام وقت بخیر من حدود 25 سال پرداخت بیمه اجباری دارم. اگه بخوام سقف حقوق بازنشستگی را دریافت کنم، 5 سال باقیمانده را چه نوع بیمه ای، چطور و چقدر حق بیمه پرداخت کنم. اگه لطف کنید پاسخ را به ایمیلم ارسال کنید ممنون میشم.
محمد پارسه
26 شهریور 1401
سلام خسته نباشید درسال ۸۷ بیمه اجباری درمرغداری کارمیکردم سال ۹۸ ورشکست کرد متاسفانه چهار سال بیمه را نپرداخته شکایت نمی دونستم الباقی را بیمه اختیاری ادامه میدادم سنم ۵۶ ساله هستم مریض شدم سرطان ریه وسل وسه بار سکته مغزی دکتر نامه داد صددرصد از کارافتادگی نامه دادم به اداره بیمه خواهشمندم راهنمای کنید محمد پارسه کد ملی ۵۹۱۹۴۶۸۴۰۸ شماره تلفن ۰۹۱۵۵۱۲۷۱۸۷ مشهد زندگی میکنم نام محمد خانوادگی پارسه
امیر
23 مهر 1401
آیا به بیمه شدگان اختیاری کمک هزینه درمان و همراه بیمار داده می شود.
محمدرضا
26 مهر 1401
سلام من ۱۰سال بیمه اجباری بودم وبعداز آن ۱۰سال بیمه اختیاری شدم ۴۶ سالم میشه بازنشستگی گرفت
محمد علی صابران
03 آبان 1401
با سلام من با ۲۳ سال سابقه و ۵۷ سال سن با توجه به ۶۰ سال سن من میتونم مابقی تا سن باز نشتگی خودم واریز کنم
مسيب رسولی
17 آبان 1401
من پنج سال بیمه آزاد ریختم وهشت سالم بیمه کشاورزی ریختم. الان میخواهم بازم بیمه آزاد بریزم چگونه برگردم تامین اجتماعی. شصت دوسال دارم. مابوتوفق چقدر هست. قابل قبول هست یانه
حمیدبهرامی.
27 آبان 1401
سلام.ایادربیمه اختیاری می توان تاسن ۶۵سالگی حق بیمه پرداخت کرد.ممنون
جواد فاتحی
03 آذر 1401
سلام من کارگر سر گذر هستم مدت ۵سال بیمه اختياری دارم به من گفتن داخل قرار داد بنویس شغل شما فروشندگی است مشکلی در آینده ايجاد نمیشه ممنونم
وحید
22 آذر 1401
باسلام بنده متولد سال ۶۵ ام و درسال ۸۵ مشغول خدمت سربازی بودم حدود ۱۵ ماه خدمت سربازی دارم و در این مدت تحت پوشش بیمه سربازی و نیرو مسلح بودام که دفترچه بیمه کد بیمه امش دارم که بعد از ۱۵ ماه خدمت معاف پزشکی شدم از طریق کمسیون پزشکی نظام وظیفه که دستور معافیت دائم دادن الان ۱۰ سال ام سابقه بیمه دارم میخواستم بدونم میتونم اون مدت بیمه ۱۵ ماه خدمتمو بخرم و روی سابقه بیمه خودم قرار بدم ممنون میشم از پاسختون
نسریت
22 آذر 1401
شوهرم ۲۰ سال بیمه اختیاری دارد با۲۷درصد دسمزدبا ۴۷ سال سن میتواندباز نشسته شود
سید اسماعیل حسینی
04 دی 1401
سلام علیکم خدا قوت بنده 47ساله هستم 24سال بیمه اختیاری واریز کردم و 16سال بافنده اجباری بوده من الان بازنشست بشم چه قدر حقوق به من تعلق می‌گیره ممنون میشم جواب بدهید
علی
05 دی 1401
محمد رضا من یک سال است که بيمه اختیاری واریز میکنم حالا پدر ومادر هم بيمه میشه برای درمان
اسماعیل هستم
06 دی 1401
با عرض سلام خدا قوت من بیمه اختیاری ماهی 1400000هزار تومان واریز می کنم الان با واریزی یک میلیون و سی صدو نود نه هزار و سیصد هشتاد هزار تومان چه قدر حقوق به من تعلق می‌گیره ممنون از شما
فاطمه روحانی
04 بهمن 1401
سلام من52سال دارم 6 سال بیمه قالیباف دارم وبقیه 7سال نیم زنانه خاندار دارم می‌توان بقیه بیمه 6سال نیم بیمه اختیاری بریزم آیا به حقوق تاثیر دارد
سعید سعیدی
07 بهمن 1401
آیا افزایش سالانه مستمری بازنشستگی که از سوی دولت اعلام می شود، شامل بیمه های اختیاری هم می شود؟
دهقانی
28 بهمن 1401
سلام، امکان افزایش حق بیمه اختیاری تا چه حد امکان پذیر است، آیا مبنای حقوق بازنشستگی پنج سال آخر پرداختی است؟
ندامحمدی
03 اسفند 1401
باسلام من ۳۲سال دارم‌وتاامروزجایی ببمه نبودم وحتی همسرم شغل ارادداره میخواهبم خودمان بیمه تانین اجتماعی کنیم ماهانه چقدروکجاانجام دهیم ممنونم ماروراهنمایی کنید
سعید کوثری
05 اسفند 1401
ضمن عرض سلام من با سابقه ۲۸ سال و سه ماه با قرداد خویش فرما ۲۷درصد و بازنشسته اول مهر ۱۴۰۱ میباشم البته توضیح اینکه ۷ تا ۱۰ سال اول بیمه اجباری بودم ولی متاسفانه اکنون که بازنشسته شدم حقوق ۴/۵ میلیون میریزند که با توجه به سابقه خیلی ناچیزی است لطفا توً۶۶
فاطمه رضاقلی
23 اسفند 1401
من میتونم بیمه تکمیلی غیرازآتیه سازان عضوبشم
سلطانی
18 اردیبهشت 1402
سلام شوهر من 28 سال بیمه اجباری بود الان بیمه اختیاری پرداخت میکنه آیا روی حقوق بازنشستگیش تاثیر داره؟چون یک سال ونیم آخر را بیمه اختیاری شده 27 در صد پرداخت میکنه