شرکت های بیمه و معرفی بهترین آن ها

شرکت های بیمه و معرفی بهترین آن ها

آیا شرکت بیمه شما عملکرد مناسبی دارد و شما از آن راضی هستید؟ شرکت های بیمه شما در پرداخت خسارت مشتریان چگونه رفتار می کند؟

با همه تبلیغاتی که درباره بیمه عمر توسط شرکت های مختلف بیمه ای انجام می شود، تقریبا اکثر مردم تا حدودی اسم بیمه عمر را شنیده و با برخی از مزایای بیمه عمر هم آشنا شده اند. حال اگر این افراد بخواهند که بیمه عمر خریداری نمایند حتما با دقت بیشتری این خرید را انجام می دهند تا بهترین بیمه عمر را انتخاب کنند. در این نوشته به مهمترین معیارهای انتخاب بیمه عمر می پردازیم. اما قبل از آن تعریف کوتاهی از بیمه عمر داشته باشیم :

10 شرکت برتر بیمه عمر کدامند؟

آیا میدانید بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه عمر در ایران کدامند؟ این موضوع از آن جهت مورد توجه است که در سالهای گذشته اهمیت داشتن یک پشتوانه مالی برای ما ایرانی ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. طی گزارشی که اداره کل بیمه مرکزی ارائه کرده است، طی سالهای 88 تا 93 میزان فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری بالغ بر 180 درصد افزایش داشته است.

البته سهم خرید بیمه عمر یا زندگی در ایران حدود 14 درصد است كه این رقم در کشورهای توسعه یافته به 60 درصد می رسد. برای اینکه بتوانیم از خدمات مفید شركت های بیمه ای استفاده کنیم، ابتدا لازم است نقاط ضعف و قوت هر یك را بدانیم..

شرکت های بیمه

در حال حاضر ۱۳ شاخص برای سنجش میزان رضایت مشتریان از عملکرد شرکت بیمه از سوی پژوهشکده بیمه اعلام شده است. چگونگی رفتار با مشتری، نحوه ارائه اطلاعات، چگونگی پرداخت خسارت، تبلیغات، نحوه صدور بیمه نامه و از جمله این شاخص ها به شمار می روند.

لازم به ذکر است که بیمه مرکزی به همراه پژوهشکده بیمه این ۱۳ شاخص را بررسی می کنند و نتیجه را به مشتریان اعلام می کنند. انتشار این اطلاعات منجر به ایجاد فضایی رقابتی مابین شرکت های بیمه می شود تا برای ارائه خدمات برتر به مشتریان، کیفیت خود را ارتقاء دهند. این افزایش کیفیت ضمن ارتقای رتبه شاخص آن ها در نهایت به رضایت و نفع مشتری منجر می شود.

شاخص های اعلام شده از سوی پژوهشکده بیمه

۱٫تبلیغات: در این شاخص عملکرد شرکت های بیمه مورد بررسی قرار می گیرد. شرکت ها باید بتوانند ضمن نوآوری، اطلاع رسانی مطلوبی نیز داشته باشند.
۲٫صدور بیمه نامه: نحوه عملکرد، سرعت و سادگی صدور بیمه نامه در این بخش بررسی می شود.
۳٫سرعت پرداخت خسارت شرکت های بیمه : سادگی و سرعت در پرداخت خسارت به مشتریان از مهم ترین فاکتورها برای جلب رضایت مشتریان از شرکت بیمه مورد نظر است. به همین جهت پژوهشکده بیمه یکی از این شاخص ها را به سرعت در پرداخت خسارت تخصیص داده است.
۴٫دانش کارکنان: میزان تحصیلات کارکنان در این شاخص بررسی می شود. کارکنان باید تحصیلات مرتبط داشته باشند تا بتوانند اطلاعات درستی به مشتریان ارائه دهند.
۵٫نحوه ارتباط با مشتری شرکت های بیمه :ارتباط میان کارکنان بیمه و مشتریان بسیار مهم است. در این بخش کانال های ارتباطی کارکنان با مشتریان مشخص خواهد شد.
۶٫رسیدگی به شکایات: اینکه مشتریان چگونه می توانند شکایات خود را به گوش شرکت بیمه برسانند؟ و برای رسیدگی به این شکایات چقدر زمان لازم خواهد بود؟ از فاکتورهای مهم در جلب رضایت مشتریان به شمار می رود.
۷٫پاسخگویی شرکت های بیمه : در این بخش رضایت مشتری از پاسخگویی شرکت بررسی می شود.
۸٫محیط فیزیکی: تعداد شعبه های شرکت بیمه و میزان در دسترس بودن آنها در کسب امتیاز شرکت بیمه موثر خواهد بود.
۹٫رضایت مشتری در پرداخت حق بیمه: مشتریان باید از حق بیمه ای که به شرکت پرداخت می کنند، راضی باشند و این از دیگر شاخص های تعیین کیفیت شرکت های بیمه است.
۱۰٫تناسب بیمه نامه با نیاز مشتری: تناسب بیمه نامه با نیاز مشتری از دیگر فاکتورهای مهم است. باید دید کدام شرکت های بیمه در این زمینه تلاش بیشتری دارند.

آیا شرکت بیمه شما عملکرد مناسبی دارد و شما از آن راضی هستید؟ شرکت های بیمه شما در پرداخت خسارت مشتریان چگونه رفتار می کند؟

بیمه عمر بیمه نامه ای است که پوشش های بیمه ای را به همراه سرمایه گذاری برای بیمه گذارانش فراهم می کند. بیمه عمر بیمه نامه ای بلند مدت است که در طول داشتن این بیمه نامه شرکت بیمه موظف است بر اساس حق بیمه های پرداختی پوشش های بیمه ای را نیز به بیمه گذاران ارائه کرده و سود سالانه حق بیمه های پرداختی را به صورت روز شمار و مرکب به اندوخته بیمه نامه از ابتدا تا پایان بیمه نامه پرداخت نماید. اگر بیمه گذار قبل از به پایان رسیدن مدت قرارداد فوت نماید سرمایه فوت به ذینفعان وی پرداخت می شود و اگر هم در پایان قرارداد بیمه شده در قید حیات باشد می تواند اندوخته بیمه نامه را دریافت کند و اگر هم بخواهد قبل از پایان مدت قرارداد، بیمه نامه خود را کنسل کند بر اساس ارزش بازخریدی بیمه عمر که در جدول بیمه عمر مشخص شده است، می تواند اندوخته بیمه نامه خود را دریافت نماید.

آیا تعداد شعب و نمایندگان مهم است؟

ملاک نزدیک بودن شعبات و پاسخگویی برای بسیاری از افراد مهم است. بیمه هایی که شعبات زیادی در سراسر کشور دارند و میزان پاسخگویی نمایندگان در سطح مناسبی قرار دارد، از محبوبیت بالایی برخوردارند و مردم می توانند با خیالی آسوده تر در آنها سرمایه گذاری کنند.اهمیت این موضوع در زمان پرداخت خسارت بخوبی احساس می شود.

در این زمان نزدیکی نمایندگی و سرعت پاسخگویی در ادامه همکاری افراد تاثیر مستقیم خواهد داشت. در سالهای اخیر شرکت هایی که پرداخت های آنلاین و یا در محل سکونت مشتری را انجام داده اند، از محبوبیت بالایی برخوردارند.

در ابتدای این مقاله قصد داریم کمی درباره معیارهای خوب بودن یک شرکت بیمه صحبت کنیم. واقعیت این است که معیارهای زیادی وجود دارند که بتوان تشخیص داد کدام شرکت ها در رتبه های برتر هستند، معیارهایی مانند:

1-عملکرد شرکت بیمه عمر در بازار

2- سطح توانگری مالی و میزان سرمایه شرکت بیمه

3- نحوه پرداخت خسارت به مردم

4- ارتباط و حمایت از نمایندگان بیمه عمر

5- شفاف بودن و وجود کمترین ابهام در طرح های بیمه

6- سابقه شرکت

7- میزان سود دهی

8- میزان فروش بیمه عمر

9- مشتری مداری و ارتباط پس از فروش بیمه

10- نوع و نحوه پرداخت خسارت به مشتری

آرای مشتریان نسبت به بیمه تامین اجتماعی کشور

در بیمه تامین اجتماعی کشور سادگی و سرعت صدور ۴.۳۶۸، پاسخگویی ۴.۱۸۲، دانش کارکنان ۴.۱۷۹، محیط فیزیکی ۴.۱۳۶، نحوه ارتباط با مشتری ۴۰۰۰، سادگی و سرعت در پرداخت خسارت ۳.۸۷۵، تناسب بیمه نامه با نیازمندی مشتریان ۳.۸۷۰، ارائه اطلاعات مناسب به مشتریان در زمینه صدور ۳.۸۰۹، رضایت مشتریان در پرداخت حق بیمه ۳.۷۴۵، نحوه تبلیغات ۳.۶۷۱، ارائه اطلاعات مناسب به مشتریان در زمینه خسارت ۳.۵۴۷، چگونگی رسیدگی به شکایات ۳.۵۱۱ و رضایت مالی مشتریان در مبلغ خسارت دریافت شده با ۳.۳۸۸ بیان کننده سطح رضایت مشتریان از این بیمه است.

بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری از نظر بیمه مرکزی

شاید بهترین راه برای اطمینان از انتخاب بیمه نامه، اعتماد کردن به بیمه مرکزی است که کدام شرکت بیمه را به عنوان برترین شرکت بیمه معرفی می کند. بیمه مرکزی هر ساله گزارشی را بر اساس سطح توانگری شرکت های بیمه منتشر می کند که در این گزارش توانگرترین شرکت های بیمه بر اساس سطح رضایت مشتریان، تعهداتی که در پرداخت سود دهی هر کدام از شرکت های بیمه دارد، میزان پاسخ گویی شرکت های بیمه در مقابل بیمه گذاران و معرفی می کند. توانگرترین شرکت بیمه در واقع بهترین شرکت بیمه از نظر بیمه مرکزی است.

با توجه به این که شرایط بیمه نامه های عمری که از طرف شرکت های بیمه ارائه می شود نزدیک به هم می باشد، انتخاب بهترین شرکت بیمه از طرف یک کارشناس بیمه بی طرف که بهترین بیمه نامه را با بهترین شرایطی که مد نظر مشتری باشد ارائه می کند می تواند مهمترین گزینه باشد. هر کارشناس بیمه موظف است که بر اساس نیاز مشتری بیمه نامه عمرش را طراحی کند تا بیمه گذار بتواند از همه مزایای بیمه عمری که دارد استفاده نماید. در این میان نقش کارگزاران بیمه نسبت به نمایندگان یک شرکت بیمه پررنگ تر دیده می شود.


نظر کاربران